Gisteravond bleef het nog lang warm genoeg om buiten te zitten onder een mooie volle maan. Wij waren overigens wel de enigen op ons veld die dat vonden. De rest zat al vroeg achter de gordijntjes binnen.

DSCN0193 (Klein)

Vanochtend was de hemel strak blauw en scheen de zon al volop op onze camper. Na het gebruikelijk ochtend ritueel gingen we dan ook vol goede moed op pad. We hadden optimistisch route 67 uitgezocht. Een route langs de andere zijde van Irrel als gisteren. De route was 13,1 kilometer en met de afstand tot het vertrekpunt erbij kwamen we dan uit op een dikke 17 kilometer. We hadden het idee dat de beentjes goed hersteld waren na de zware wandeling van zaterdag. De eerste kilometers gingen dan ook prima. Het prima te bewandelen pad ging glooiend door het landschap. Sem vermaakte zich in het water of met een langs het pad gevonden stok en Hilma heeft nog weer wat mooie foto’s gemaakt van de Nims

DSCN0197 (Klein)

Jammer genoeg voor ons ging het glooiende pad over in een steile klim. Het pad was wel goed begaanbaar, maar aan de klim leek geen einde te komen. Ondertussen kwamen wij er achter dat onze beentjes toch niet zo goed hersteld waren als wij dachten. Eenmaal boven realiseerden we ons ook dat we al geruime tijd geen routebordjes meer hadden gezien. Waren we op het verkeerde pad? De twijfel daarover en het gevoel in de benen deed ons besluiten om over de zelfde weg terug te lopen naar de camper. Natuurlijk hebben we eerst nog wel een paar foto’s gemaakt van het uitzicht

DSCN0214 (Klein) DSCN0213 (Klein)

Terug in Irrel zijn we direct het eerste terras waar we langs kwamen opgeschoten voor een paar Bittburger Radlers en een tosti Hawai. Dik negen euro is misschien veel geld voor een tosti. Deze was het echter dik waard. Heerlijk een aanrader. Jammer genoeg weten we niet meer hoe het restaurant heet, dus je zal ons moeten meenemen om er te komen Glimlach.

Na een wandeling die uiteindelijk toch nog 12 kilometer lang was waren we terug op de camping. Ondanks een visverbod ging Harm het toch even proberen. En hoera de eerste vangst van deze vakantie is binnen en de concurrentie had het nakijken.

DSCN0222 (Klein)DSCN0199 (Klein)

Morgen vertrekken we naar Monschau waar we weer een paar dagen blijven. Daarna gaan we op aanraden van buren hier op de camping nog twee nachten naar een camping in Vijlen diep in zuid Limburg.