Camperplaats Erve Velpen De Lutte 31-05-2019

Weer heerlijk uitgeslapen deze morgen. Na een ontbijtje maken we de fietsen en Sem zijn karretje klaar voor een fietstocht. De route die we gekozen hebben brengt ons ook over de grens. We gaan onder andere richting Bad Bentheim. Dat is prettig want het geeft ons de gelegenheid om nog goedkoop wat drank aan te kopen. Niet te veel, want het moet in de fietstassen passen.

Iets voor elven vertrekken we. De meeste tijd komt de zon tussen de wolken door en de temperatuur is heerlijk om te fietsen. Langs groene weiden, door bossen en langs een heideveld waar we de schaapherder met haar schapen en honden treffen. Mooi om te zien hoe makkelijk de honden de schapen bij elkaar houden.

DSCN8269 (Klein)DSCN8271 (Klein)

We fietsen nog een tijdlang parallel aan de grens met Duitsland. Op een gegeven moment buigen we af Duitsland in. Het fietsen begint nu wel wat zwaarder te worden. De hellingen zijn niet zo steil, maar soms wel kilometers lang omhoog. De ongeoefende kuiten geven er bijna de brui aan en het tempo is navenant. Uiteindelijk komen we aan in Gildehaus. Een plaatsje dat aanschurkt tegen Bad Bentheim. We passeren de molen en gaan op zoek na een late lunch en een supermarkt. Beide worden gevonden en met een volle maag, enkele flessen whisky en wijnbrand en wat Duitse bieren vervolgen we onze tocht. Als we Gildehaus verlaten krijgen we een mooi uitzicht over het dal. Dan pas valt op hoe ver we omhoog geklommen zijn.

DSCN8277 (Klein)DSCN8280 (Klein)DSCN8273 (Klein)

De terugtocht verloopt voorspoedig alhoewel de beentjes wel blijven protesteren. In de buurt van De Lutte passeren we een boerderijwinkel waar ze vlees van Limousin-koeien verkopen. We zijn toch al van plan om te BBQ aan te steken deze avond dus komt wat extra vlees goed uit. Een paar honderd meter verder weer een boerderijwinkel waar ze zelf bereid ijs verkopen. Ook hier stoppen we maar even om ons zelf (en Sem) te verwennen.

Terug op de camping is energie behoorlijk op. Eerst maar eens uitrusten met een biertje voordat we aan de BBQ en het maken van plannen voor morgen beginnen.

Tot morgen.

Fietstocht naar Bad Bentheim

Camperplaats Erve Velpen De Lutte 30-05-2019

Na een lekker ritje zijn we gisteravond rond zeven uur aangekomen bij de camperplaats. Zoals toegezegd is met een bordje aangegeven welke plek voor ons is gereserveerd.  We hebben een prachtige ruime plek waar we op ieder moment van de dag een plekje in de zon kunnen vinden. Het is goed dat we hebben gereserveerd want alle plekken zijn bezet. Het is dan ook een mooie locatie dicht bij het natuurgebied het Lutterzand. Als de camper staat lopen we nog even die kant op. Sem haalt gelijk een nat pak in de Dinkel.

IMG-20190530-WA0001 (Klein)20190529_194735 (Klein)20190529_200332 (Klein)20190529_200540 (Klein)20190529_194712 (Klein)20190529_200142 (Klein)20190529_193321 (Klein)

Als we terug zijn laat de vermoeidheid, door al het extra werk van de verbouwing thuis, zich voelen. Na een paar wijntjes gaan besluiten we om, voor ons doen, vroeg naar bed te gaan. Het is vanmorgen al bijna half negen als we de ogen weer openen. Op de camper is het zachte getik van regen hoorbaar. Als we buiten komen blijkt het wel mee te vallen. Het miezert een beetje. Wel is het zwaar bewolkt. We ontbijten dit keer dan ook maar in de camper.

Voor vandaag hebben we een wandelroute van 11 kilometer uitgezocht die start bij het Lutterzand. Het is een prachtige wandeling door bossen en langs landerijen richting Beuningen. Telkens komen we de Dinkel weer tegen. De Dinkel is een vrij brede beek die zijn weg kronkelend door het Twentse landschap heeft gebaand. Volop gelegenheid om mooie foto’s te maken.

Rond lunchtijd komen we aan in Beuningen. Komt goed uit want we hebben niets meegenomen voor onderweg. Op de kaart vinden we een Beuningse gehaktbal en die blijkt inderdaad zo lekker te zijn als hij er uit ziet.

IMG-20190530-WA0003 (Klein)

Na de lunch lopen we terug richting Lutterzand en camperplaats. We komen door echte Hollandse landschappen met weiden vol vee. Ook prachtig zijn de weides waar koeien, stier en kalveren leven in hun eigen mini kudde.

DSCN8265 (Klein)DSCN8255 (Klein)DSCN8256 (Klein)DSCN8263 (Klein)

We zijn redelijk op tijd terug bij de camper waar we de rest van de tijd doorbrengen met een goed boek. Morgen willen we gaan fietsen richting Bad Bentheim.