Slechts 10 meter en een haag scheiden ons van de provinciale weg. Eigenlijk hebben we er nauwelijks last van gehad, maar vanmorgen werden we al vroeg wakker van zware voertuigen die ook nog eens met veel kabaal over de verkeersdrempel stuiterden. We horen het liggend nog een tijdje aan maar kiezen even later toch maar voor een early start.

We waren dan ook al voor half tien onderweg naar Noordwijkerhout. Onderweg stoppen we in Bergen voor wat noodzakelijke boodschappen.Bergen was erg druk en we konden geen plek vinden om de camper even te parkeren voor een foto. We belanden in de Aldi. De winkel is veel te klein voor de hoeveelheid koopwaar die er in gestouwd is. Het is er krap, rommelig en het personeel is onvriendelijk. Gelukkig waren we niet veel nodig en konden we het pand weer snel verlaten.

Ruim voor de middag parkeren we de camper op het terrein van camping “Op hoop van zegen”.  Hier wel een warm welkom bij de receptie en ons stekje is snel ingericht. Heel leuk zijn de krielkippen die los over de velden scharrelen. Ze zijn volstrekt niet bang en af en toe laat de haan zich luid en duidelijk horen. Wij houden er wel van.

DSCN1456 (Klein)DSCN1462 (Klein)DSCN1464 (Klein)

Na de lunch stappen we op de fiets. Bij het eerste fietsknooppunt bepalen we onze verdere route. De zon schijnt volop en ondanks de wind is het best leuk fietsen. We belanden op de boulevard van Noordwijk en besluiten even met Sem naar het strand te gaan. Jammer genoeg blijkt dat verboden. Bij elke strandopgang staat een bord. Bij navraag blijkt dat honden alleen bij Noordwijk zuid op het strand mogen. Dan gelijk wel het hele stuk naar Katwijk. Mogelijk dat we dat morgen gaan doen. We lopen nog even door het centrum van Noordwijk en gaan dan weer verder op de fiets.

Na het avondeten lopen we met Sem het tegenover de ingang van de camping gelegen bos Nieuw Leeuwenhorst in. Het is 38 hectare bos met loofbomen, waterpartijen en fraaie lanen.

DSCN1468 (Klein)DSCN1472 (Klein)DSCN1471 (Klein)

Tot slot nog dit. Om te voorkomen dat hij naast zijn schoenen gaat lopen heeft Harm vandaag grotere gekocht.