Gisteren moest Hilma nog werken tot half vier. Toen ze terug kwam was het snel omkleden, de laatste spulletjes in de camper pakken en nog voor half vijf waren we onderweg richting Zwarte Woud. Niet dat we van plan waren om daar al vast helemaal nar toe te rijden. Onze bestemming is camping Oda Hoeve in Kessel nabij Venlo. We zijn van plan om daar ook de maandag door te brengen om vervolgens verder richting Zwarte Woud te trekken. Het is erg rustig op de weg en even voor half zeven rijden we het terrein op. Inchecken is zo klaar en onze plek snel gevonden. De camping ziet er keurig verzorgd uit.

DSC07096 (Klein)

Maandag wordt er, op bestelling, forel gerookt op de camping. Wij bestellen er twee die we vanaf zes uur kunnen ophalen De rest van de avond brengen we rustig door met lezen onder het genot van een door Volkert en Bertie geïmporteerde Franse wijn.

Vandaag zijn we de dag begonnen met uitslapen en douchen en daarna op ons gemak ontbijten. In een folder van de camping hebben we een fietsroute gevonden van 32 kilometer. Lekker tochtje om de vakantie mee te beginnen. De weersverwachting voor vandaag is half bewolkt met een stevige wind. Al snel blijkt dat wij voornamelijk in de bewolkte helft fietsen. Toch is het een mooie tocht. In Baarlo stoppen we bij de oude watermolen. 1n 1326 is er al een melding opgetekend over het bestaan van een watermolen op deze locatie. De huidige molen dateert uit begin 1600 en is nadien nog vele malen aangepast van korenmolen naar oliemolen en weer terug. De laatste restauratie is in 1976 uitgevoerd. De molen is nu alleen op zaterdag nog in gebruik.

DSC07103 (Klein)DSC07106 (Klein)

We vervolgen onze tocht over de dijk langs de Maas en genieten van de rivier en haar uiterwaarden. De Maas is hier erg breed en er is veel activiteit op het water. Ook in de Uiterwaarden is genoeg te zien. De paarden en koeien zorgen voor een typisch Nederlands beeld zoals we die ook kennen van vele schilderijen.

DSC07118 (Klein)DSC07109 (Klein)DSC07116 (Klein)DSC07115 (Klein)DSC07117 (Klein)DSC07098 (Klein)DSC07120 (Klein)

Morgen vertrekken we weer bij de Oda Hoeve en vervolgen onze trip richting Zwarte Woud. Alhoewel de Oda Hoeve een heeeel nette camping is met vriendelijke beheerders spijt het ons niet dat we vertrekken. De camping mist echt sfeer. De meeste mede kampeerders zijn flink op leeftijd en brengen de meeste uren door in de caravan of de voortent. Het zijn ook veelal mensen met een seizoenplek of die er veel weken verblijven. Allemaal goed, maar niet zo ons ding.

De bestemming voor morgen gaan we vanavond bepalen.