Vanmorgen hebben we de Titisee verlaten. Ons reisdoel voor vandaag is camping Zur Muhle nabij Wolfach. Dat is zo’n 75 kilometer naar het noorden. Onderweg merken we goed dat we het Hoch Swartzwald verlaten. Onderweg treffen we een kilometers lange bochtige afdaling. Was het tot nu toe gelukt de meeste afdalingen op de motor te doen, nu was de rem hard nodig. Zo hard dat we hem op een gegeven moment konden ruiken. Verder verliep de rit voorspoedig. Het plan was om in het toeristische plaatsje Triberg een stop te maken. Helaas waren ons al veel toeristen voor en we konden geen plekje vinden om onze camper veilig te parkeren. Jammer, maar ook weer niet heel erg. Een trekpleister in Triberg zijn de watervallen en daar hadden we er inmiddels al veel van gezien. Tegen half een waren we bij de camping. De ca 40 meter lange oprit naar de camping is erg stijl en vanuit stilstand een hele opgave voor onze camper. Uiteindelijk hebben we daar wel een plek gekregen met een prachtig uitzicht op de omgeving waaronder een weide met herten.

Na de lunch laten we Sem uit bij de watermolen waar de camping na vernoemd is. De molen wordt gevoed door een klein beekje en lijkt niet meer in gebruik.

Onderweg naar de camping hebben we ingeschat dat het verantwoord is om Wolfach te bezoeken op de fiets. Het is maar 5 kilometer en voor ons gevoel niet al te stijl. Wolfach ligt in het Kinzigthal en die rivier kom je dan ook telkens weer tegen. Vanaf een brug zien we prachtige forellen en andere grote vissen zwemmen.

Het centrum van Wolfach is niet super toeristisch maar wel erg sfeervol. Overal om je heen prachtige gevels. Niet allemaal hetzelfde maar veelal wel in dezelfde kleurstijl.

In het Swartzwald zie je veel muurschilderingen en ook hier treffen weer prachtige exemplaren aan.

Even buiten Wolfach bezoeken we de Glasshutte. Een glasblazerij waar prachtige glazen voorwerpen gemaakt worden. Vandaag was de glasblazer vrij en alleen de winkel open. We zagen veel mooi en kunstig gemaakt glaswerk. We zagen ook de prijskaartjes en besloten ons geld anders te besteden.

Vanavond nog even met Sem het pad opgelopen langs de hertenweide. Vanaf die kant kon ons plekje op de camping mooi op de foto.